پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد
سرخط خبرها

قدوس: شایستگی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را داریم

  • کد خبر: ۲۰۶۰۶۶
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
قدوس: شایستگی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را داریم
تنها بازیکن ایرانی حاضر در لیگ جزیره از حضورش در تیم ملی ایران، جام جهانی گذشته در قطر و شانس قهرمانی در آسیا صحبت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، تیم ملی فوتبال ایران امشب (یکشنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲) در اولین دیدارش در جام ملت‌های آسیا با فلسطین بازی خواهد داشت و انتظار می‌رود سامان قدوس در ترکیب اصلی تیم ملی حضور داشته باشد. این بازیکن ایرانی فصل پیش از برنتفورد جدا شد و مدتی بازیکن آزاد بود، ولی دوباره با این تیم قرارداد بست.

او درباره تجربیاتش در تابستان به روزنامه انگلیسی «دیلی‌استار» گفت: خیلی سخت بود. هرگز بازیکن آزاد نبودم و همیشه فکر می‌کردم بازیکن آزاد بودن خوب است، ولی برای چند ماه استرس داشتم، چون چیزی در مورد آینده‌ام نمی‌دانستم. در مقطعی انتقال به عربستان فکر می‌کردم، اما در ۲۹-۳۰ سالگی شرایط فیزیکی خوبی داشتم. دلیل اینکه برنتفورد را ترک کردم این بود که احساس می‌کردم می‌خواهم بیشتر در ترکیب ثابت بازی کنم. پیشنهاد‌های دیگری هم دریافت کردم، اما به اندازه کافی برایم جالب نبود و وقتی برنتفورد تماس گرفت، با سرمربی صحبت کردم و تصمیم گرفتم قرارداد جدیدی را امضا کنم.

یکی از افرادی که به اندازه قدوس از تماس فرانک، سرمربی برنتفورد، خوشحال شد، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران، است. او این هافبک را که زیر نظر کارلوس کی‌روش نیمکت‌نشین بود برای هر چهار اردوی اخیر به تیم ملی دعوت کرد.

قدوس با ۴۲ بازی ملی، تنها ایرانی است که در لیگ برتر بازی می‌کند و سرمایه گرانبهایی برای ایران در قطر خواهد بود - همان کشوری که او و ایران بیش از یک سال پیش در آن بدترین تورنمنت خود را تجربه کردند.

قدوس با لحنی غمگین گفت: صادقانه بگویم جام جهانی برای من یک خاموشی کامل بود. اتفاقات زیادی افتاد که ربطی به فوتبال نداشت. از منظر فوتبالی نیز از بازی‌نکردن و باخت شش بر دو بسیار عصبانی بودم. احساسات زیادی در من جریان داشتند و نمی‌توانستم درست تمرین کنم. نمی‌توانستم درست فکر کنم. البته از اینکه بازی اول را انجام ندادم بسیار ناامید شدم.

ایران در بازی دوم توانست ولز را شکست دهد و سومین بردش در جام جهانی را به دست بیاورد، ولی با این حال، همه چیز بیهوده بود، چون تاکتیک‌های کی‌روش برابر ایالات متحده نتیجه معکوس داد و ایران نتوانست به دور بعد برسد. قدوس تنها ۴۵ دقیقه به عنوان بازیکن تعویضی بازی کرد. مانند میلیون‌ها ایرانی او نیز از اینکه به بازیکنان فرصت استفاده از قدرت هجومی داده نشد، ناراحت بود.

قدوس درباره بازی با آمریکا گفت: از اینکه در بازی آخر شکست خوردیم ناامید شدیم. کیفیت کافی برای قرارگرفتن در حمله و گل‌زنی به تیم ایالات متحده را داشتیم، اما کار برای کی‌روش سخت بود، چون سردار آزمون بازیکن بسیار مهمی بود و به دلیل مصدومیت نمی‌توانست صد درصد کار کند. این بار اوضاع فرق می‌کند. آزمون کاملاً آماده است ... ایران از ابتدای سال ۲۰۲۳ شکست‌ناپذیر بوده و در ۱۳ بازی فقط دو تساوی کسب کرده است.

او در پایان درباره شانس قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا به میزبانی قطر هم گفت: قطعاً کیفیت قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را داریم. شخصاً احساس می‌کنم بالاخره یک مربی داریم که به من اعتماد کرده است. از روز اول گفت که به من ایمان دارد و همه گزینه‌ها را به من می‌دهد تا آزادانه فوتبال بازی کنم. قلعه‌نویی رویکردی تهاجمی دارد و این به بازیکنان بعد از مدت طولانی حضور در کنار کارلوس کی‌روش کمک می‌کند. ما در حال حاضر دفاعی هستیم، اما اکنون این اطلاعات تهاجمی را دریافت می‌کنیم و به ما کمک زیادی می‌کند. کادر مربیگری از نحوه بازی من خوششان می‌آید. من تمام اعتماد آن‌ها را احساس می‌کنم و می‌خواهم اعتمادشان را جبران کنم. این یک تورنمنت بزرگ برای ماست و ما هر کاری را که بتوانیم انجام خواهیم داد تا جایی که ممکن است پیش برویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->